חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בתביעה יצוגית נגד סלקום

מאת: מערכת PsakDin.co.il | : | גרסת הדפסה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת עפרה סולומון צ'רניאק, קיבלה את טענת התובע, רוני איתיאל, אשר יוצג באמצעות עורכי הדין בועז וילנסקי ועפר פירט ממשרד "פירט-וילנסקי" בדבר גביית מע"מ שלא כדין בגין שרות סלולרי בחו"ל והורתה על השבת מלוא הכספים ללקוחות סלקום ומי שהיה לקוח סלקום בתקופה הרלוונטית לתביעה ועשה שימוש בשירותי סלקום על מנת להתקשר לחו"ל.

במרכז התובענה נטען, כי חברות הסלולר, וביניהן סלקום, גבו מקהל לקוחותיהם מע"מ בשיעור מלא על שיחות שביצעו הלקוחות ממכשירי הסלולר שבידיהם בעת שהותם בחו"ל. סלקום לא שמרה את כספי המע"מ בכיסה אלא העבירה אותם לאגף מע"מ.

לאחר כשנתיים של הליכים, הצליח התובע לשכנע את אגף מע"מ, כי הגבייה התבצעה שלא כדין, שכן שירות הניתן בחו"ל אמור להיות פטור ממע"מ. לאחר שהשתכנעו הגורמים המקצועיים באגף מע"מ כי הדין עם התובע, הסכים אגף מע"מ להשיב לסלקום את הכסף שנגבה שלא כדין, ובכך נפתחה הדרך להסדר אשר יאפשר השבת מלוא הכספים לקהל הלקוחות.

השופטת צ'רניאק אישרה את הסדר הפשרה ביום 5.11.2002, שבמסגרתו נקבע המנגנון להשבת הכספים לציבור הלקוחות.

על פי המנגנון שנקבע, לקוחות שהינם עדיין לקוחות פעילים של סלקום יקבלו את ההחזר על דרך זיכויים בחשבונותיהם הקרובים או באמצעות היתר קיזוז ממע"מ ללא צורך בכל נקיטת פעולה מצידם.

לקוחות שאינם כבר בין לקוחות הפעילים של סלקום יקבלו את כספם חזרה בהמחאה ישירות לביתם, באמצעות משרד עורכי הדין פירט-וילנסקי. הכספים יועברו מאגף מע"מ דרך סלקום ל"פירט-וילנסקי, ומשם יחולקו בין כלל הלקוחות לשעבר.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך

תגובות